youtube

Pescuit la pastrav pe lacuri de acumulare – Inteparea in pescuitul la pastrav

La păstrăv, fiecare zi de pescuit începe diferit. În general, pescuitul la păstrăv cu tehnica de spinning este total atipic, nu seamănă cu pescuitul la altă specie de răpitor.

Captura careia i se datoreaza articolul, un superb exemplar de indigen de Romania, in greutate de 3,1 kg, cum rar mai gasesti in lacurile noastre

Dacă merg la pescuit de știucă, biban sau șalău abordez locuri aproape similare, cam același stil de pescuit, iar la final trebuie să am ceva rezultate. La păstrăv, în schimb, locurile, stilurile sunt diferite, dar partidele de pescuit întotdeauna au un final neașteptat.

Iar aceasta nu poate să fie decât surprinzător sau cel puțin plăcut, dar niciodată fără satisfacții. Și asta chiar dacă nu prind niciun pește, deoarece sunt alte elemente care-mi completează plăcerea.

Peisajul, liniștea sau calitatea aerului sunt acele picanterii care fac dintr-o zi fără atac – pentru că mai poți avea și așa ceva – una deosebit de relaxantă. Dacă, însă, reușești să pescuieşti și un exemplar demn de trecut în galeria de poze, atunci ieșirea la pescuit este cu adevărat extraordinară.

Cam așa a fost și prima mea ieșire din luna mai a unui sezon de pescuit, adică deschiderea la păstrăv. Direcția: Curtea de Argeș – Vidraru, unde am pescuit într-o zonă a lacului unde aveam informații că găsim păstrăvi punctabili.

Aveam la mine un băţ Megabass, pe care am reuşit să-l rup în drum spre baltă. Fiind rupt de la jumătate, am reuşit să-l repar, am cumpărat un vârf de carbon din care am făcut un spigot, l-am mufat, lipit, și gata lanseta reparată.

În afară de această lansetă, mai avem un G.Loomis Mahogany de 2,4 metri. Un băț pe care îl foloseam foarte bine pe lac, la pescuitul de pe mal. Important de menționat, este un băț ideal pentru linguri de 6-10 g pe fir textil.

De ce neapărat pentru fir textil, deoarece bățul are o flexibilitate mare, care mă ajută la lanseuri lungi, dar în același timp și preia din șocurile drilului, în special în scurt. Dacă bățul ar fi tare, în scurt, șansele ca păstrăvul să scape cresc, dar în acest fel permite să lucreze acolo unde bățul este foarte rigid.

În schimb, ceea ce ce urma să se întâmple avea să-mi schimbe părerea formată în atat timp despre pescuitul la păstrăv. Am ajuns rapid în zona în care urma să pescuim și mi-am pregătit lanseta așa cum eram obișnuit, adică fir textil de 6 lb (0,16 mm), lingură de 6 g legată cu ajutorul unui duo-lock 00, cu lanseuri cât mai lungi, către mijlocul lacului.

Un profil desavarsit al personajului principal

Am lăsat lingura până la fundul apei, încercând să tatonez cât mai bine zona, cu riscul de a agăța lingura. În general, lacurile de munte se formează ca urmare a inundării anumitor zone, acolo unde au fost păduri de brazi sau stânci. Așa încât șansele să agăți lingura pe fundul apei cresc exponențial Dar tot acolo, pe fundul apei, pândesc și păstrăvii, folosindu-se de structurile sumerse.

La fiecare lanseu încerc să-mi fac o imagine a substratului, urmărind zonele cu praguri sau copaci, astfel încât să recuperez chiar în perimetrul acestora, pe cât posibil fără să agăț.

Imediat am realizat că apa în care pescuiam nu era foarte adâncă, dar avea câteva praguri în cădere. Iar pe o porțiune paralelă cu malul, apa era mai mică, apoi se adâncea spre mal, pentru ca, în final, să urce destul de abrupt la picioarele mele.

Semnele îmi indicau că aveam în față fosta albie a râului captat în baraj, iar acele zone cu apă adâncă reprezentau chiar zonele unde apa a săpat gropi. Pe lateralul gropilor erau copaci scufunadați sau stânci destul de înalte. Era zona ideală de pescuit la păstrăv.

Am ales un mic golf străjuit de o stâncă ce ieșea din apă, iar un prieten a pescuit chiar pe vârful stâncii care închidea acel mic golf. Mai avem la dispoziție foarte puțin timp până să se întunece. Dar este bine știut că la apus și la răsărit păstrăvul – ca și orice alt rapitor – este cel mai activ. Adică eram la momentul potrivit, în locul potrivit.

Când am ajuns la ultima tură de manivelă, chiar înainte să scot lingura din apă, am simțit… am simțit cum îmi urmărea lingura, dar fără să atace. Nu știu dacă mă credeți sau dacă unii dintre voi ați simțit vreodată același lucru, dar eu eram sigur că-mi urmărește năluca.

Practic, chiar când am scos lingura din apă o explozie în spatele ei mi-a confirmat ceea ce știam deja – un păstrăv mare îmi urmărea lingurița, dar nu a atacat. De ce? Acum știu și mi-am corectat neajunsurile chiar de a doua zi.

În următoarele 10 secunde prietenul meu m-a anunțat că are un pește în lansetă. Un pește mare, un păstrăv trecut de 5 kg. Reușește să-l dea afară cu ajutorul unui minciog minuscul, ridicându-mi adrenalina și admirația la maximum. Este o femelă de indigen cum n-am văzut niciodată, o spendoare de culori și un supraviețuitor desăvârșit.

Mă întreb imediat ce-am greșit și trec în revistă diferențele dintre noi. Eu pescuiesc cu textil, el cu mono, eu cu băț medium-light, el cu fast ultra-light. Trag concluzia și decid: a doua zi voi pescui cu monofilament, chiar dacă bățul nu se pretează la așa ceva, din cauza cumulării elasticității bățului cu cea a firului.

Unul dintre primii mei pastravi capturati

Seara am avut timp să trec în revistă pas cu pas ceea ce aveam de făcut pentru a doua zi. Era evident că voi avea nevoie de o altă strategie de pescuit ca să am rezultate. Cum știam clar că șansele mele să prind păstrăv se bazau pe finețea echipamentului, am decis să înțep mult mai târziu decât în mod normal.

Poate că unii dintre voi or să creadă că ceva nu e în regulă cu mine, dar cu timpul mi-am dat seama că păstrăvul, când dorește să atace, nu o face ca șalăul, doar o dată, el dă de mai multe ori – chiar dacă ratează lingura sau voblerul, atacă încă o dată.

În mod normal nu aș fi procedat astfel, dar eram constrâns de ansamblul cu care aveam să pescuiesc. Atât timp cât, din cauza flexibilității, nu reușeam să simt orice atac, era clar că trebuia să aștept până ce păstrăvul avea lingura în gură cu tot cu ancoră. Iar strategia avea să fie câștigătoare.

A doua zi, dis de dimineață, ne postam pe același loc în care am dat și în seara precedentă. După al doilea lanseu trec de zona cu apă adâncă din depărtare, ajung pe limba cu apă mică și aștept să coboare lingura pe primul prag. Simt două atacuri scurte, unul după altul, mă abțin cu toate simțurile ascuțite în timpul concursurilor să nu înțep, continuându-mi recuperarea. Nu mai fac două ture de manivelă și simt că firul se oprește, fără țac, înțep energic și încep drilul.

În jur s-a oprit totul, nu mai aud și nu mai văd nimic, nu suntem decât eu și păstrăvul, cu mușchii și simțurile întinse la maximum. Este momentul în care mulți dintre noi greșim și pierdem peștii cei mai mari. Într-un târziu, după nenumărate lumânări și tumbe caracteristice păstrăvului mare, sfârșește în minciog un superb exemplar de indigen de 3,1 kg.

Este a doua oară în viață când prind un astfel de exemplar și rămâne satisfacția supremă. Pentru mine, emoțiile drilului, adrenalina consumată și trofeul fotografic fac din pescuit o pasiune pe care cu greu pot să o compar cu altă plăcere omenească.

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: +2 (din 2 voturi)

Printeaza acest articol

Tags: , , , , , , , ,

Nu exista articole similare.

2 comentarii Comentarii pentru " Pescuit la pastrav pe lacuri de acumulare – Inteparea in pescuitul la pastrav "

1. Alex says:

Cum se numeste acel loc de la Vidraru?Dati-mi un reper va rog

VA:F [1.9.10_1130]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Marius Dragu says:

Am si eu o intrebare , vreau sa-mi spuneti si mie daca pe Vidraru pe baraj pot sa intru cu barca personala sa dau la peste si daca da ce autorizatii am nevoie…